Thursday, 8 November 2012

result oh result



ASSALAMUALAIKUM

situasi yang biasa dilalui semasa mulanya 'exam' sampai la 'result' keluar,,

SITUASI 1

EXAM WEEK:
MAT: hah! susahnya exam tadi, banyak soalan aku tak jawab! ah lantak lah, asal lulus sudah,
MINAH: ko kan pandai tahap albert einstein, tak kan la bole gagal, kannn ( ayat menganjing )
MAT: betul doe, aku banyak soalan yg tak jawab, risau dooowww! ( ayat menganjing berbalas )

RESULT:
MINAH: wey, pointer ko dapat berapa?
MAT: emmmm, emmmm,
MINAH: apa emmm, emmm, ??
MAT: ala cukup-cukup makan je ni, atas pagar je ni, DL jewww 
MINAH: DL jewww, potong lidah tu kang!!! sembang lebih, bila tanya tak bole jawab, eksyen seyh, (eksyen= action )

SITUASI 2

EXAM WEEK:

MAT: hah! susahnya exam tadi, banyak soalan aku tinggalkan! haaaaa :( risau ni,,
MINAH: ko kan pandai tahap albert einstein, ko mesti DL punya :P ( jelir lidah )
MAT: oh yeke? ( buat-buat tanya )

RESULT:
MINAH: mat! macam mana result? gempak tak? haha
MAT: emmm, emmm,,
MINAH: apa emmm?emm? DL?
MAT: DL apa? failedddddd!!
MINAH: errrrrr,,

so, PERSOALANYA dalam exam ni mesti ke kita target terlalu tinggi dan target cukup-cukup makan je? atau nak buat ayat sedap kan hati 'member' , ala biasa-biasa je , padahal ko tu da memang pandai?

sebenarnya orang melayu ni penuh dengan kias-kias dan tak suka bangga-bangga (konon) hahaha.. BYE :)





No comments:

Post a Comment